loading...
وطن آوا | سایت تفریح و دانلود
smg بازدید : 422 سه شنبه 28 دی 1395 نظرات (0)

راز زیبایی مانکن ها را بدانید

راز زیبایی مانکن ها را بدانید

 تقریبا همه افراد این را می‌‌دانند که کلید کاهش وزن و تناسب اندام، کمتر خوردن و بیشتر ورزش کردن می باشد. اما چه تعدادی از افراد در دنیا برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن به آن عمل می‌‌کنند؟ به نظر می‌‌رسد برای کاهش وزن و تناسب اندام رعایت همین دو نکته کافی باشد اما گاهی اوقات اففاق می افتد که نمی‌‌توانیم از خوردن بعضی چیزها بگذریم یا گاهی موقعیتش دست نمی یابد که برویم و ورزش کنیم. اکنون با این اوصاف، چگونه می‌‌توانیم با موفقیت به وزن ایده‌آل‌مان دست پیدا کنیم؟

 توصیه های ‌زیر که برگرفته از عادات روزمره تعدادی از مانکن‌های مشهور است، می‌تواند به شما کمک کند:

۱_ سعی کنید روزانه مقدار زیادی آب یا نوشیدنی‌هایی‌ بنوشید که کالری کمی‌ دارند. می‌‌توانید با خوردن یک لیوان آب خنک یا یک نوشیدنی کم‌کالری به خوردن غذاهای پرکالری پایان بخشید. یعنی زمانی که دیدید دارید بیش از اندازه غذا می‌خورید، یک لیوان آب بردارید و دیگر بعد از آن غذا نخورید. اگر طعم آب را دوست ندارید، می‌‌توانید کمی‌ آب مرکبات مثل لیمو یا چند قطره از آب میوه دیگری مانند انبه یا هلو که کالری کمتری دارند را به آن اضافه کنید، طوری که تنها طعم آن عوض شود.

۲_ فکر کنید ببینید چه غذای کم‌کالری‌ای را می‌‌توانید به رژیم خود بیافزایید؛ نه اینکه چه غذایی را از رژیم خود حذف کنید. این کار را با میوه و سبزی آغاز کنید. سعی کنید روزانه ۵ تا ۹ وعده از میوه و سبزی‌های تازه استفاده کنید. شاید این مقدار زیاد به نظرتان بیاید،اما این حجم از میوه و سبزی خیلی با ارزش است چون بدن‌ شما مقدار فراوانی فیبر دریافت می‌‌‌کند و در زمان صرف غذا احساس شادی بیشتری می‌‌کنید. خوردن میوه و سبزی هم باعث کمتر خوردن تان می شود و هم این مواد جایگزین چربی هایی می‌‌شوند که ممکن است از سایر غذاها به شما برسد. این تنها مزیت میوه و سبزی نیست. بیش از ۲۰۰ مطالعه نشان می‌‌دهد که میوه و سبزی خاصیت پیشگیری از بیماری‌ را به سبب سرشار بودن از مواد شیمیایی مفید دارند. کارشناسان تغذیه توصیه می‌‌کنند حتما سر میز غذا سبزی داشته باشید و سعی کنید در هر فصل حتما میوه و سبزی‌ همان فصل را بخورید. میوه و سبزی را تازه مصرف کنید و از جوشاندن و سرخ‌ کردن بیش از حدشان پرهیز کنید.

۳_ اینکه وفت گرسنگی خود را بدانید بسیار مهم است. ببینید واقعا چه وقتی گرسنه هستید؟ هر گاه که احساس کردید گرسنه هستید چیزی بخورید، نه اینکه هر وقت و هرماده غذایی که دم دست‌‌تان بود یا به شما تعارف کردند، بخورید. در پی نشانه های گرسنگی باشید. از خود‌تان بپرسید آیا واقعا گرسنه‌ام؟ گرسنگی به معنی این است که بدن‌‌ شما نیاز به سوخت دارد. بنابراین هنگامی که نشانه ای از گرسنگی در خود احساس نمی کنید،غذاخوردن به هیچ عنوان دلپذیر نمی باشد. زمانی به این شیوه غذامی‌‌خورید احساس بهتری دارید. معده هر فردی اصولا کمی‌ بزرگتر از مشت او می باشد.بنابراین به اندازه متعادل غذا بخورید این‌ گونه نه خیلی گرسنه‌ می‌‌مانید و نه آنقدر می‌‌خورید که احساس پری و نفخ کنید.

۴_ اگر عادت دارید شب‌ها نیز پس از وعده شام چیزی بخورید، حداقل یک خوراکی کم‌کالری را انتخاب نمایید. بعضی وقت ها پیش می آید که افراد بدون فکر و طبق عادت شب‌ها پس از خوردن شام هم اسنک‌ می‌‌خورند. بهتر این است که خودمان را عادت به خوردن میوه بدهیم. خوردن چیپس، پفک و انواع و اقسام اسنک‌ها بعد از شام وقتی که همه دورهم نشسته‌اند و در حال تماشای تلویزیون می باشند، در چاق شدن این افراد بسیار تأثیر دارد. زیرا اکنون دیگر گرسنه‌‌ نیستید و دارید اضافه بر نیاز بدن کالری دریافت می‌‌کنید. سعی کنید کمتر سمت آشپزخانه بروید یا حداقل از اسنک‌های کم‌کالری‌تر استفاده کنید.

۵ از خوردن غذاهای مورد علاقه‌خود لذت ببرید؛ البته از مقدار به اندازه آن. چون مصرف بیش از اندازه این غذاها موجب وزن‌گیری بیشتر می‌‌شود. به جای اینکه غذاهای مورد علاقه‌تان را از رژیم خود حذف کنید کمتر این غذاها را بخورید. سعی کنید به جای خوردن انواع گوناگون غذا تنها یک مورد از بهترین مواد مورد علاقه‌‌تان را انتخاب کنید یا بخش کوچکی از چیزی را که دوست دارید بخورید. می‌‌توانید از هر آنچه مورد علاقه‌‌تان است بخورید اما به یاد داشته باشید که اعتدال را باید رعایت کنید.

۶_ در طی روز چند وعده کم‌حجم بخورید. اگر مقدار کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف می‌کنید،‌بسوزانید؛ به راحتی وزن خود را کاهش می‌‌دهید. مطالعات نشان می‌‌دهد کسانی که چهار تا پنج وعده در طول روز غذا می‌‌خورند بهتر می‌توانند اشتها و وزن‌شان را کنترل کنند. پس بهتر است کل کالری‌ای را که باید در طول روز دریافت کنید، به چند بخش کوچک تقسیم کنید و در تمام طول روز از غذای خود لذت ببرید. با این برنامه‌ریزی شام باید آخرین وعده‌ای باشد که می‌‌خورید.

۷_ آشپزخانه را با انواع غذاهای سالم پرکنید. داشتن غذاهایی که زود آماده می‌‌شوند و می‌‌توان مانند یک ساندویچ کوچک و با یک دست خورد برای کاهش وزن خیلی موثر است. اگر غذاهایی به اندازه یک ساندویچ کوچک که ظرف مدت ۵ یا ۱۰ دقیقه آماده می‌‌شوند در خانه داشته‌ باشید کمتر پیتزا سفارش می‌‌دهید. بنابراین سعی کنید این مواد را همیشه در آشپزخانه داشته‌ باشید. پف‌فیل یا ذرت با ۹۴ درصد چربی که هر یک فنجان آن ۲۰ تا ۲۵ کالری دارد را شما می‌‌توانید ظرف دو دقیقه یا کمتر از آن تهیه کنید. سبزی‌های فریزشده، حبوبات، گوجه‌فرنگی و تکه‌های کوچک مرغ که به‌سرعت پخته و یا کباب می‌‌شوند، هم مناسب هستند.

۸_در هر فصل، طبق همان فصل غذا بخورید. اگر به میوه و سبزی علاقه ای ندارید، شاید به این علت است که میوه و سبزی‌ را در فصل خاص خودش نمی‌‌خورید. وقتی که میوه‌ها و سبزی‌های فصل خاص خود را می‌‌خورید هم تازه‌تر هستند و هم خوشمزه‌تر.

۹_ یک ظرف برنج را با یک ظرف سبزی جا به جا کنید. به راحتی می‌‌توانید با خوردن کمتر برنج یا نان اضافه وزن خود را جبران کنید. به جای آن می‌‌توانید یک بشقاب کاهو یا سالاد سبزی‌ میل کنید. با این کار میزان نشاسته‌ دریافتی حاصل از خوردن برنج را ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری کم خواهید کرد.

۱۰_ به منظور برطرف کردن استرس غذا نخورید.هر جند اغلب ما زمانی که استرس داریم یا هنگامی که در موقعیت‌های استرس‌زا قرار می‌‌گیریم، شروع به خوردن می کنیم. اما سعی کنید به جای پناه بردن به غذا برای اینکه از دست استرس رها شوید، یک فصل از یک کتاب رمان را بخوانید، به موزیک گوش کنید، چیزی بنویسید، نفس عمیق بکشید یا به آلبومی‌ نگاه کنید که شما را به یاد خاطرات خوش می‌‌اندازد.

منبع : آکاایران

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    آیا با راه اندازی انجمن موافقید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1805
  • کل نظرات : 79
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 16
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 194
  • بازدید امروز : 360
  • باردید دیروز : 2,904
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 360
  • بازدید ماه : 11,898
  • بازدید سال : 113,080
  • بازدید کلی : 1,552,574