loading...
وطن آوا | سایت تفریح و دانلود
smg بازدید : 207 یکشنبه 28 آذر 1395 نظرات (0)

اگر خانواده مخالف ازدواج شما با فرد مورد علاقه تان باشند

اگر خانواده مخالف ازدواج شما با فرد مورد علاقه تان باشند

اگر شما همسری مطابق با خواسته‌های خودتان یافته باشید، به این نتیجه برسید که فقط با این فرد می توانید در بیشتر موارد همراه و همدل‌ باشید، در کنارش احساس آرامش می‌کنید، تفاوت‌های واضحی ندارید و او هیچ مشکل خاص و نامتعارفی ندارد مخالفت خانواده یک آسیب اجتماعی محسوب می شود.

این اتفاق مسأله بی اهمیت و کم‌ حاشیه‌ای نیست؛ ازدواج با کسی که شما دوستش دارید اما خانواده آن را قبول ندارد.قدم گذاشتن در راه پرفراز و نشیبی است. تحمل این مسأله زمانی سخت‌تر می‌شود که شما و فرد مورد نظرتان واقعاً در کنار هم خوشحال و موفق باشید. هیچ چیز در رابطه شما به‌خودی خود مسأله ناراحت کننده ای نیست بجز زخم‌ زبان‌ها یا نگاه‌های تند و تیز یکی از اعضای خانواده و طعنه‌ و بی‌توجهی‌ در برابر محبتی که سعی می‌کنید به همسرتان و خانواده‌اش نشان بدهید. شما احساس خوشبختی می‌کنید ‌چون در کنار فرد درستی قرار گرفته‌اید با این وجود همیشه باری روی قلبتان سنگینی می‌کند. باری که حتی همسرتان هم نمی‌تواند از روی دوش تان بردارد؛ چون او واقعاً مقصر این رفتارها نیست.

واقعیت از یک ضعف فرهنگی و فکری در خانواده‌ها نشأت می گیرد. بسیاری از پدرومادرها فکر می‌کنند حق دارند درباره همه چیز زندگی فرزندشان اظهار نظر و تعیین تکلیف کنند. این باوری اشتباه و یک آسیب اجتماعی است. ما به این علت از آن به‌عنوان آسیب اجتماعی یاد می‌کنیم که نتایج آن معمولاً فراتر از محیط خانواده است. این درحقیقت طرز تفکری است که به صورت های مختلف در موقعیت‌های مختلف بوجود می آید.  

اگر شما همسری مطابق با خواسته‌های خودتان یافته باشید، به این نتیجه برسید که فقط با این فرد می توانید در بیشتر موارد همراه و همدل‌ باشید، در کنارش احساس آرامش می‌کنید، تفاوت‌های واضحی ندارید و او هیچ مشکل خاص و نامتعارفی ندارد مخالفت خانواده یک آسیب اجتماعی محسوب می شود.

در هرحال این وضعیتی است که درآن قرار گرفته‌اید، این شما هستید که می‌توانید با راهکارهای منطقی برای مقابله با رفتارهای تهاجمی خانواده رابطه را حفظ نمایید.

اولین کاری که باید برای کنار آمدن با این شرایط انجام بدهید این است که همه چیز را شخصی جلوه ندهید. شاید مسأله اصلاً شخص شما نباشید. خیلی از خانواده‌ها وابستگی عمیقی به فرزندشان دارند. وابستگی به فرزندان و احساس مالکیت در خانواده‌های ایرانی بسیار رایج است. در این شرایط گاهی احساس می‌کنید همسرتان مسئول تمام این رفتارهاست اما از خودتان بپرسید چطور امکان دارد مسئولیت فرد بالغ دیگری به عهده همسرتان باشد؟ در بسیاری از موارد وقتی یکی از اعضای خانواده نسبت به شما رفتار بدی دارد و توهین می‌کند همسرتان ‌مقصر نیست.

تنها امکان شما برای مقابله این است که به دنبال روش درست تعامل باشید. آیا آنها آزارتان می‌دهند؟ حدومرز این رابطه را مشخص کنید. مجبور نیستید رفت و آمد زیادی با چنین افرادی داشته باشید. اجازه ندهید کنترل رابطه شما و همسرتان به‌دست آنها بیفتد. همچنین تلاش نکنید به آدم‌هایی که نمی‌خواهند دوستتان داشته باشند بیش‌از اندازه محبت کنید. مگر اینکه احساس کنید آنها قابلیت تغییر دارند ومحبت‌های شما موضع آنها را تغییر می‌دهد.

به یاد داشته باشید که آدم‌ها پشیمان می‌شوند. بعداز مدتی ممکن است خانواده همسرتان از قضاوت‌های زودهنگام و اشتباه و بدرفتاری‌هایشان پشیمان بشوند. سعی کنید تلخی‌ها و آزارهای گذشته را به مرور زمان و با تمرین و تلاش فراموش کنید. اگر نمی‌توانید فراموش کنید،پس آنها را نادیده بگیرید. اجازه ندهید امروزتان به سبب آنچه در گذشته اتفاق افتاده خراب شود.

در بعضی از موارد سطح و حجم توهین‌ها و بدرفتاری‌ها آنقدر وسیع است که سکوت و صبوری، بی‌احترامی به خودتان محسوب می شود. در این شرایط ممکن است بهترین راهکار محدود کردن رابطه باشد. وقتی آنها در همه جزئیات زندگی و خصوصی‌ترین بخش‌های رابطه زناشویی‌تان دخالت می‌کنند، وقتی احساس می‌کنید دیگر افسار زندگی‌تان دست خودتان نیست، زمانی که برای وقت و پول و نوع تربیت فرزندتان تکلیف می‌کنند، حق شما را پایمال و هتاکی می‌کنند و حتی در مواردی رفتارهایشان با توهین و آزار جسمی نیز همراه است هیچ روشی بهتر از این نیست که خود را از آنها دور نگه دارید و رابطه تان را با آن ها حتی الامکان محدود کنید.

منبع : بیتوته

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    آیا با راه اندازی انجمن موافقید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1805
  • کل نظرات : 79
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 16
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 194
  • بازدید امروز : 677
  • باردید دیروز : 2,904
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 677
  • بازدید ماه : 12,215
  • بازدید سال : 113,397
  • بازدید کلی : 1,552,891