loading...
وطن آوا | سایت تفریح و دانلود
smg بازدید : 265 پنجشنبه 23 دی 1395 نظرات (0)

درمان گلودرد با دم نوش های گیاهی

درمان گلودرد با دم نوش های گیاهی

اگر به سرما خوردگی دچار شده اید و گلودرد دارید و وقت مراجعه کردن به پزشک را ندارید یا تمایلی به خوردن دارو و به خصوص آمپول زدن ندارید نگاهی به این مقاله بیندازید.

 با فرا رسیدن زمستان، شیوع سرماخوردگی، زکام، گلودرد، سرفه، آبریزش بینی و ... افزایش می یابد. اگر شدت این نشانه ها زیاد باشد ناچار هستید که به پزشک مراجعه کنید. اما می توان با روش های خانگی هم بسیاری از این علائم را بهبود بخشید. درمان های خانگی و طبیعی به سرعت داروهای شیمیایی اثر نمی گذارند؛ اما ماندگاری بیشتری دارند و بی خطرتر و مطمئن تر می باشند. طی این مقاله و مقاله بعد، شما را با درمان های طبیعی در زمینه تسکین گلودرد آشنا می کنیم.

از دمنوش های گیاهان دارویی مانند پیچ امین الدوله،بابونه، و نیز سرکه سیب و ... برای تسکین گلودرد استفاد ه کنید.

نوشیدنی سرکه سیب

سرکه سیب دارای اسیدیته بالایی است و می تواند باکتری ها را نابود کند و در صورتی که با عسل مخلوط شود، حالت ترشی آن تعدیل می شود.

درمان گلودرد با دم نوش های گیاهی

مواد لازم:

سرکه سیب: یک قاشق غذاخوری

عسل: یک قاشق غذاخوری

آب گرم: یک فنجان

دستور مصرف:

سرکه سیب را با عسل و آب مخلوط نمایید و تا وقتی که گرم است بنوشید. اگر دوست ندارید آن را بنوشید و از طعمش خوشتان نیامد. 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در نصف فنجان آب گرم مخلوط کنید و یک بار در روز غرغره کنید.

جوشانده پیچ امین الدوله
به این دلیل به گیاهان دارویی اقبال زیادی شده است که برخلاف طب نوین که مدام تغییر می کند و مرتبا درمانی متفاوت ارائه می دهد، درمان با گیاهان دارویی از سالیان گذشته وجود داشته و اثربخش و مفید بوده است و این اثربخشی طی سالیان متمادی تغییری نکرده است.
پیچ امین الدوله یکی از گیاهانی است که برای کاهش علائم سرماخوردگی مانند گلودرد و سرفه کارآمد می باشد. چون که اثرات ضد باکتریایی دارد. چرک را از بدن خارج می کند و سموم را از جریان خون به بیرون هدایت می کند. همچنین به عنوان یک ضد التهاب عمل کرده و تورم گلو را کاهش می دهد. یک جوشانده لذت بخش از این گیاه شگفت انگیز حالتان را اندکی بهبود می بخشد.
درمان گلودرد با دم نوش های گیاهی
مواد لازم:
 
گل پیچ امین الدوله و برگ هایش (ترجیحاً تازه): 2 فنجان
آب: یک لیتر
 
دستور مصرف:
 
اگر این گیاه زیبا را دردسترس دارید دو فنجان از آن را با برگ هایش به نسبت مساوی بچینید. می توانید آن را از عطاری ها تهیه کنید. سپس گیاه را در یک لیتر آب جوشانده و صاف کنید. اگر تمایل دارید کمی لیمو و عسل به آن اضافه کنید.
 
جوشانده فلفل هندی
 
آب گرم و فلفل هندی (قرمز) حالتان را بهتر می کند. این هم یکی دیگر از روش های طبیعی است. اما ممکن است از این جوشانده هم چندان خوشتان نیاید. فلفل قرمز و سایر فلفل های تند دارای ماده شیمیایی به نام کاپسایسین هستند که مانند آسپرین، موقتاً درد را کاهش می دهند. در حقیقت این مواد با سرکوب کردن ماده P که پیام درد را به مغز می فرستد، باعث کاهش احساس درد می شوند. در نتیجه گلودرد تا حدودی تسکین می یابد.
درمان گلودرد با دم نوش های گیاهی
مواد لازم:
 
پودر فلفل هندی: نصف قاشق چای خوری
آب جوش: یک فنجان
عسل: یک قاشق چای خوری
 
دستور مصرف:
 
فلفل هندی را به یک فنجان آب در حال جوش بیفزایید، عسل را به آن بیافزایید. سپس شعله گاز را خاموش کنید. بگذارید کمی خنک شود،بعد بنوشید. اگر به ادویه ها حساسیت دارید، مقدار فلفل را به یک هشتم قاشق چای خوری کاهش دهید.

جوشانده زنجبیل
زنجبیل دارای طعم تند و تیزی است. اما ترکیباتی دارد که درد را از تسکین می دهد. زنجبیل موجب شل شدن ماهیچه ها، خروج موکوس از سیستم تنفسی، افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به سلول ها، خروج مواد سمی و درنتیجه تسریع فرآیند شفابخشی می شود. همچنین ضدالتهاب است و با باکتری ها مقابله می کند. بوی آن نیز باعث باز شدن سینوس ها می شود.
درمان گلودرد با دم نوش های گیاهی
مواد لازم:
 
ریشه زنجبیل: 2 اینچ، معادل دو بند انگشت یعنی حدود 5 سانتی متر
آب:2 -3 فنجان
عسل: در صورت لزوم
 
دستور مصرف:
 
ریشه های زنجبیل را بشویید. سپس پوست آن را با چاقوی تیزی ببرید. سپس آن را خرد کرده و با گوشت کوب له کرده یا آن را رنده نمایید. بگذارید آب به جوش آید. سپس زنجبیل له شده را به آن اضافه کنید و بگذارید برای مدت 3-5 دقیقه بجوشد. آن را صاف کنید و در حالی که گرم است به همراه کمی عسل میل نمایید.
 
دمنوش بابونه
دمنوش بابونه به عنوان درمان طبیعی برای گلودرد شناخته شده است. زیرا یک سرکوب کننده طبیعی درد است. مواد موجود در آن باکتری ها را می کشند و اثرات ضد اسپاسم دارد. همچنین به ماهیچه ها در زمینه ریلکس شدن کمک می کند. درنتیجه باعث آرامش در شما می شود.
درمان گلودرد با دم نوش های گیاهی
 
 مواد لازم:
 
دمنوش بابونه: یک بسته
آب جوش: یک فنجان
 
دستور مصرف:
 
زمانی که آب به جوش آمد، آن را در یک لیوان درپوش دار بریزید و دمنوش بابونه را در آن قرار دهید. درپوش آن را قرار دهید و بگذارید برای مدت 10 دقیقه در فضای اتاق بماند. کمی عسل و لیموترش تازه به آن اضافه سپس آن را بنوشید
منبع : بیتوته
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    آیا با راه اندازی انجمن موافقید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1805
  • کل نظرات : 79
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 16
  • آی پی امروز : 88
  • آی پی دیروز : 194
  • بازدید امروز : 992
  • باردید دیروز : 2,904
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 992
  • بازدید ماه : 12,530
  • بازدید سال : 113,712
  • بازدید کلی : 1,553,206